Om de kaart te kunnen gebruiken heeft Google Maps je toestemming nodig voor het plaatsen van cookies. Deze worden geplaatst om bijvoorbeeld het in- of uitzoomniveau te onthouden en statistieken met betrekking tot het gebruik op te slaan. Bij het laden van de kaart ga je akkoord met Google Map's privacybeleid.
42 Km (± 2:48
) | Noord-Brabant | Het weer op de route
0
°C0bft
Het eerste station van ’s-Hertogenbosch lag in de wijk ’t Zand. Dit was een houten station, zo gemaakt dat het makkelijk afgebroken kon worden als er gevaar zou dreigen. Dit station kreeg uiteindelijk van 1896 tot 1915 de functie van tramstation, waarna het werd afgebroken. Het tweede station werd in 1896 gebouwd, met deze keer een groot aantal woningen voor machinisten, restauranthouders en de stationschef. In de Tweede Wereldoorlog werd dit station in brand gestoken. Het derde station volgde in 1951 op de plek waar het nu ook pronkt. De perronoverkapping uit 1896 heeft de brand overleefd en zie je nu nog terug in het vierde station, een renovatie en vernieuwing uit 1998.
Op dit moment checken hier per dag meer dan 45.000 reizigers in of uit, wat Station ’s-Hertogenbosch een van de grootste stations van Nederland maakt qua bezoekersaantal.
Fietsen123 maakt gebruik van de routeplanner van de Fietsersbond en is niet verantwoordelijk voor tussentijdse wijzigingen in het Nederlandse fietsknooppuntennetwerk.
Meldingen over ontbrekende of beschadigde fietsknooppuntborden kunt u kwijt op de website meldpuntroutes.nl.
Kloppen de nummers van de knooppunten niet? Dan kunt u dat melden bij de Fietsersbond.
Meer informatie over het beheer en het onderhoud van de Nederlandse fietsknooppunten vindt u in dit artikel: Fietsen met knooppunten: soms gaat het mis.