Logo Fietsen123

Nieuws

Utrecht wil vijf extra OV-fiets locaties

maandag 15 februari, 2016

De langdurige proef met twee OV-fietslocaties op straat is geslaagd. De gemeente Utrecht wil nog eens vijf extra locaties in de stad om de OV-fiets te verhuren.

De gemeente en de NS zijn momenteel in gesprek over extra locaties in en rond het centrum, aldus OV-Magazine vrijdag. Het systeem op het Janskerkhof en bij het Moreelsepark staat, en functioneert uitstekend zo blijkt uit evaluatie. Vooral de nabijheid van de fietsen is belangrijk. Negen van de tien gebruikers sprak intentie uit om nogmaals een fiets te huren bij een OV-fietspunt.

Kosten nieuwe uitbreiding
Vooral inwoners op het Janskerkhof huren de fietsen. Bij het Moreelsepark, vlakbij het station, zijn vooral treinreizigers van buiten de stad. De kosten per nieuwe fietslocatie bedragen ongeveer € 30.000,-. In het voorjaar wordt duidelijk of en waar een uitbreiding wordt gerealiseerd.

Bron: nu.nl


Gerelateerde artikelen

Nieuws

RAI Vereniging en Fietsersbond willen maatwerk voor speed pedelecs

Als gevolg van nieuwe regelgeving moet de snelle e-bike, de zogeheten speed pedelec, per 1 juli 2017 naar de weg of naar fietspaden waarop ook bromfietsen zijn toegestaan. Vanwege de veilig…

Nieuws

Elektrische fiets onderweg opladen met zonnepaneel op fietstas

Het bedrijf Mihatra komt met een innovatieve oplossing: een fietstas met zonnecollectoren. Dat betekent dat uw elektrische fiets oplaadt tijdens het fietsen, maar ook als u een kopje koffie…

Nieuws

Veel e-bikes zijn niet geschikt voor 65-plussers

Fabrikanten van e-bikes houden meestal geen rekening met gebruikers van 65 jaar en ouder. Dat vindt de heer Dijkman, een Nederlandse fietsenmaker. Met het grote aandeel 65-plussers onder do…

Nieuws

Elektrische fiets: welke motorpositie kiest u?

Kies je voor een motor in het achterwiel, voorwielaandrijving of juist voor een middenmotor bij de trapas? We geven de voor- en nadelen met een toelichting per techniek. Voorwielmotor Gr…

Nieuws

Fietsfeitjes 2019

Mobiliteit in Nederland is constant in beweging. Steeds vaker zien we dat het traditionele straatbeeld – waarin auto’s domineren – verdwijnt en dat fietsers meer en meer ruim baan krijgen. …