Dossier
Fietsen.123-app, veelgestelde vragen (FAQ)
De eerste versie van de gratis Fietsen.123-app voor de recreatieve fietser onderweg is er! Met een overzicht van alle oplaadpunten, horecagelegenheden en fietsenmakers onderweg, terwijl u fietst! Heeft u vragen? Hieronder beantwoorden we enkele van de meest gestelde.
Voor welke toestellen is de app geschikt?
Er is een app voor de iPhone van Apple én een app voor telefoons met het Android-besturingssysteem. Er is geen versie voor Blackberry-toestellen.
Gebruikt u de app op een iPhone, dan kan dat vanaf iOS-versie 4.3.
Gebruikt u de app op een Android-toestel, dan kan dat vanaf Android-versie 2.3.
Wat kost de app?
De app is gratis.
De app werkt niet, ik krijg een melding dat de locatievoorziening (GPS-functie) aan moet staan. Wat te doen?
Om te kunnen bepalen welke fietsenmakers, horecagelegenheden en oplaadpunten in de buurt zijn, moet de app toestemming hebben om de GPS-functie van uw telefoon te gebruiken. Als de GPS-functie uitstaat, dient u die eerst aan te zetten voor de Fietsen.123 app. Dat doet u zo:
- iPhone. Kies Instellingen en kijk of Locatievoorzieningen ‘aan’ staat. Is dat niet het geval, zet deze dan ‘aan’. Kijk ook in de lijst die u vervolgens ziet of de locatievoorzieningen ook specifiek op ‘aan’ staan voor Fietsen.123.
- Android: Ga naar uw "instellingen"-menu, kies voor de optie "Locatie" en vink in dat menu de optie "GPS-satellieten gebruiken" aan. Laad vervolgens de Fietsen.123-app opnieuw.
Zitten er ook fietsroutes in de app?
Vooralsnog zitten er geen fietsroutes in de app. Maar in de sectie ‘Nieuws’ binnen de app worden wel (nieuwe) fietsroutes aangekondigd. Klikt u op zo’n artikel, dan wordt de website www.fietsen.123.nl op uw telefoon geopend en kunt u de routes daar bekijken. U kunt de routes natuurlijk ook gewoon via uw computer of tablet opzoeken op www.fietsen.123.nl.
Ik mis informatie in de app, hoe kan ik deze toevoegen?
Mist u een oplaadpunt, verhuurbedrijf, fietsenwinkel of horecagelegenheid in de app? Geeft dit dan via e-mail aan ons door. Stuur een bericht aan fietsen@roularta.nl (onder vermelding van ‘app Fietsen.123’. Wij zorgen er dan voor dat de informatie in een update van de app wordt toegevoegd.
De informatie in de app klopt niet (meer). Hoe geef ik dat door?
Bij elk oplaadpunt, verhuurbedrijf, fietsenwinkel of horecagelegenheid kunt u via de Detailpagina wijzigingen doorgeven. U klikt dan op de link ‘Klopt deze informatie niet (meer)? Laat het ons weten.’ Via e-mail kunt u de wijzigingen doorgeven. U kunt ook direct mailen met fietsen@roularta.nl (onder vermelding van ‘app Fietsen.123’.
Is de app ook geschikt voor een tablet zoals de iPad of Samsung Galaxy Tab?
Ja. Zolang uw tablet de juiste versie van Android of iOs (Apple) heeft en uw GPS-functie is ingeschakeld, kunt u deze ook gebruiken op uw tablet.
Heeft de app verbinding met internet nodig als ik hem gebruik?
Ja. De gegevens die de app toont worden rechtstreeks van internet gehaald.
Wilt u de app downloaden? Kijk dan hier voor verdre instructies.